Thailand 30/12

har precis packat klart och insåg precis att min och fridas väskor ser mer ut som att vi ska på skolutflykt än 3 veckor i thailand! HAHA. Tror att alla börjar bli lite smått nervösa nu, men känns bra!

( I stort sett samma kläder på oss också.... snyggt! )

Ska försöka skriva lite då och då medans vi är borta, kanske kommer upp någon bild ibland också! :)
Arlanda & Bangkok, here we come!! :)

Corralejo: hyra bil --> dödsfärd

hyrde bil och skulle åka mot bergen, och pappa körde.......

Slingriga vägar ända upp till toppen av ett berg, usch! Kollade på massa fina hus i Betancuria och käkade lunch i Gran tarajal :) Och vi överlevde nergången från alla berg, shit bra gjort ;) stannade till på en strand där sanden var helt svart, skit mysigt!

när vi kom hem till hotellet i corralejo igen och skulle parkera bilen så fanns det inte en anda parkering ledig :o det var huuuuuuuuur mycket folk som helst, huuuuuur mcycket lastbilar som helst med huuuuur mycket folk som helst på som var utklädda, som dansade och festa. såg sjkt roligt ut! Det var alltså sista dagen på carnivalen som hade hållt på hela veckan, sjuk upplevelse :)

Glad att jag överlevde dagen!!

Corralejo: tapas och strand

käkade tapas till middag, inte någon höjdare direkt! pappa käkade fiskkebab i ett snäckskal och jag och mamma åt nått med ost och så.... aldrig mer!

Tog en promenad till världens finaste strand med turkost vatten. det var som små hyddor byggda av sten där alla låg nakna och solade i ;) men det var så himla stora vågor och röd flagg så det gick inte att bada så det var synd.

Corralejo: promenad

när jag vaknade gick jag och kollade vädret, NEJ! Stora svarta moln och regn.... inte precis vad jag önskat idag. men vi tog en långpromenad längs stranden och hamnade lååååååångt borta, gick i 3 timmar oxh hittade en massa "popcorn" stenar.

Innan middagen så spelade vi plump på verandan, och folk måste tro att vi är knäpp för hilda satt och härmade kannibalkocken och dag-otto... herreguuud!

Corralejo: Resan

Tog tåget från bräcke vid 22 tiden och var framme på arlanda vid 3 tiden, inte någon mysig tågresa med öl hela golvet och på ett av våra säten :s när vi skulle gå och försöka sova på nån bänk på arlanda så går ju inte det eftersom att alla kärringar måste ha en bänk till att sova på och en för deras fula väskor!
men jag och hilda hade inte tålamod att sitta still heller så vi gick fram och tillbaka i några timmar.
8.30 gick planet, resan gick bra och bussen från flygplatsen till hotellet gick super snabbt.

stort hotell med 2 sovrum och kök, vi hann med ett dopp i poolen innan vi gjorde oss iordning för att gå ut och käka. kollade lite i affärer, käkade kebab och kollde på nån paradgrej/karnival med massa trummor och dans :) gick hem halv 8 för vi trodde klockan va typ 10 för vi var så slut efter resan, gick hem och alla slocknade direkt!

Alanya: Flyg!

Klev upp och käkade sista hotellfrukosten, men fan va skönt, är så sjukt le på den här maten nu! bussen till flygplatsen tog n evighet kändes det som! men nu är vi snart hemma och blir upphämtade av pappa i sundsvall!

det har varit en sjukt rolig resa, med mycket shopping, snygga killar och sol och bad! fan va gött alltså! Turkiet i mitt hjärta ♥

Alanya: Water planet

åkte minibuss till ett vattenland i utkanten av alanya, var massa rutschkanor olika pooler och skumparty :D Brände oss massor hela dagen! :s inte bra.. clara gjorde en henna tatuering också, skit snygg!

när vi var tillbaka på hotellet så satt vi och spelar kort ute vid poolen och hittade på namn till alla som jobbade på hotellet. Clara och frida skulle gå och kolla hur mycket manikys kostade, så jag satt kvar själv och lyssnade på kalle baah på mobilen. så all personal som gick förbi låtsades gilla musiken. så gick "blå" förbi med massa solstolar, som rasade alldeles bredvid mig så kom alla som jobbade där och var tvungen att hjälpa han med stolarna. så står dom och snackar turkiska och asgarvar, kul liv, kul liv!! haha.

Alanya: Cubana

vi tog en promenad till city för att shoppa lite, och skulle gå till cubana också men vi hittade knappt! istället kom vi till värsta öde området med bara turkhus och några restauranger, hade typ ingen aning om vart vi var men som tur va så räddade clara oss och hittade rätt!

satt oss där och käkade frukost, så kom mahir och frågade om han fick käka med oss :) vi dansade, laddade ner musik, drack drinkar och hjälpte till i restaurangen lite. sen började det spöregna och åska och blixtra så mahir frågade om vi ville ha skjuts hem men han fick aldrig tag på någoin bil så vi satt där i typ 4 timmar och väntade. men till sist så fick han tag på en bil och frågade om vi ville följa med och handla så vi gjorde det:)

på kvällen så shoppade vi gärnet!! och satt oss på nån restaurang där inkastaren var SKIT FUL! han såg ut som det där tecknade puckor i familjen addams. BLÄÄÄ!

alanya: Båttur & Cubana <3

10.00 gick båten ut på havet, först fick vi bada i jätte salt vatten så man flöt jätte bra!! Sen åkte vi mot piratklippan, där en kille skulle hoppa från 35 m höjd :o
Vi matade fiskar, dansade och käkade lunch på båten, och vi såg delfiner :D såååå himla fina!!!
det var en sjukt snygg kille som jobbade på båten, men....... han hade kannibalkocken ögonbryn... :s stort minus!

När vi duschat och gjort oss iordning för kvällen så väntade vi bara på våran skjuts till cubana :) Bjöd moffa på middag och bara satt och kollade på folk! james (han som jobbade på båten också) klädde ut sig till tjej och dansade på bardisken och radade upp 15 glas på huvet. det var också några killar i 10 års åkderna som kon in på restaurangen och breakade. Fick oss en varsin servettros av james innan min älskling skjutsade hem oss till hotellet, han planerade att vi skulle vara en rik familj med stort fint hus och grejer... ja herregud!

vi har kommit fram till att det här var den bästa kvällen på länge! god mat, snyggingar, delfiner och massa dans! kan knappast bli bättre ;)

alanya: Poooool!

imorse efter frukosten gick jag, frida och clara ut på stan och shoppade. gick in i en väskaffär där det var en jätte gullig kille som jobbade! För mig blev det ett par svarta adidas shorts och en adidas tröja, mycket nöjd (y)

Gick tillbaka till hotellet för att sola och bada, och när vi skulle hoppa i poolen så kom det en störig jävel till perspnal och puttade i frida. så vi gock ner på stranden för att sola, och jag kände inte att jag brände baksida lår för att det blåste rätt mycket :s

Eftersom jag bränt mig så var jag tvek vad jag skulle ha på mig för kläder på kvällen, så då löd konversationen såhär:
Jag: Nae... inte jeans idag....
Clara: Jo, ta dina vita :)
Jag: men jag har ju bränt mig ... :s
frida: ja men ta dina röda då?! om det skulle synas igenom på dom vita att du bränt dig alltså!!

Smart syster man har... verkligen!

Alanya: Hamam

Idag klev vi upp klockan 8 för att äta frukost och packa badkläderna. när vi ätit så började vi vandra mot analyas andra strand, kleopatra stranden. när vi kommit halvvägs sa en taxichaufför att det var 3 km kvar. så han fick skjutsa oss till stället där vi skulle göra hamam. först fick man sitta i en ångbastu i 30-45 min sen peelade dom hela kroppen och till sist fick man en helkropps massage. så himla skönt!! helt klart värt varenda krona, nästa gång jag åker hit ska jag lätt göra om det.

när vi kom tilbaka till hotellet så var det dags för lunch, och sen solade vi och badade resten av dagen.

Alanya: Flygresan

Lotta och clara kom och hämtade upp oss hos momma och moffa för att åka till sundsvall! Bilresan gick rätt snabbt, när vi kom fram till flygplatsen så checkade vi in bagaget och gick och fikade. kvart över 8 bar det av till antalya flygplats. flygningen gick super men det var så himla varmt på planet så det gick inte att sova :s för att ta oss till hotellet var det 2 timmars bussresa som gällde!