det kan inte vara sant, såhär på en fredag....

Jag och fredrik tänkte laga god middag eftersom det är fredag och allt ;)
Så vi tänkte att klyftpotatis och fläskfilé skulle va gott, såklart så blev mina fläskfile skivor typ grå? för fredrik tycker dom är godast så, medan han gjorde sina mer brun bränd. Och vem kan misslyckas med pulver sås? Vatten, mjöl och pulver... jo tydligen jag! Blev hur bränt som helst...
Och eftersom jag har en så himla smart pojkvän (förlåt ;) så löd konversationen såhär:
Jag: Du har inte rört i botten av kastrullen va? det är bränt....
Han: Nej,, eller jo, kanske ... eller ....
efter 30 sekunder står han och rör hårt i botten.
jag: Men va göru????
Han: Ja, men skulle jag inte röra i botten? :o
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, ja så hela såsen blev full med brända knular och smakade bajs.
Sen pricken över i:et, när fredrik skulle ta kastrullen till bordet, från spisen, det handlar alltså om 40 cm. Så går handtaget till kastrullen av och alla fläskfile bitarna åker i golvet och kvar står fredrik med handtaget...
nu blev det ett väldans långt inlägg om denna fredags matlagning... men men, snart kommer jesper och då ska vi kolla på the last song och efter det blir det idol med PC :)

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha! det där gjorde min fredag

2010-11-19 @ 18:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0