Jag är övertygad, dom hade säkert jordnötssmör!

På LIDL igår så letade jag hur länge som helst efter jordnötssmör innan fredrik till sist beslutade sig för att fråga personalen.
Fredrik går fram till en person som troligen kommer från ett främmande land, för han bröt på svenska.
Fredrik: Ursäkta, har ni jordnötssmör?
Killen ser ut som ett frågetecken varpå han tveksamt säger: Va?
Fredrik: Ja, alltså jordnötssmör, har ni det?
Jag förtydligar: jordnötssmör?! har ni det?
Det ser fortfarande inte ut som han förstår oss men svarar (på "turksvenska"): Nej nej, här har vi baRa vanliGt smöR. (Och pekar på kyldisken där bregott och lätta ligger placerade.)
.
OKEEEEJ! Jag vet, det låter inte alls lika kul nu, men ni skulle vart med, ni skulle vart där, då hade ni förstått det roliga i det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0