koka bagels?

Nu sitter jag här med en kopp te, helt slut.. eller nästan, efter att ha rostat musli, gjort 2 fil limpor, vispat vispat och vispat ännu mer smet till kokosrutor, och jag har faktist gjort bagels idag! sånna som dom alltid äter till frukost på oc ;)

Så dagen har bestått av att få dom där jävla bagels:sena.. eller vad det  nu heter, att jäsa, bakas ut, jäsa igen, och tro det eller ej men man skulle koka dom små munkliknande bröden! och pensla dom, dekorera dom med olika frön och ost, och nu äntligen (!!!) är den sista plåten i ugnen. och bara för att det varit sånt jävla stök att göra dom (det har tagit mig 4 timmar att göra alla dessa olika grejer) så kommer dom säkert att smaka bajs också....
men timbuktu har varit med mig hela dagen i köket så jag har stått vid spisen och dansat, hoppas bara inte att nån granne har gått förbi och sett mig!
Det jag egentligen bara tänkte säga är att jag känner mig ganska duktig efter dagens ståhej, men istället blev det ett långt jävla inlägg om bagels....
Tummen upp är fejk... det här var inte alls värt allt besvär.........

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har oxå gjort sånna jag tyckte dom smakade bajs :)

2011-02-26 @ 12:44:27
URL: http://jtks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0