INGET LÄSVÄRT at all!

Säger än en gång att detta är INTE läsvärt!
Denna konversation över internet med min syster måste jag nämligen bara ha som ett bevis för min svenska lärare att när det verkligen gäller så är jag en jäkel på att formulera mig och jag kan faktiskt skriva så tangenterna börjar brinna,, bara det är ett tillräckligt intressant ämne att diskutera om, som i denna konversation alltså handlar om vilka skor min syster ska beställa.
.

A:dom lila va sjukt coola! men samtidigt på passar ju svarta till allt..men å andra sidan har du ju typ bara svarta skor...
F:och du trodde seriöst att jag skulle utsätta mig själv för dom blickar som kan uppstå om jag sätter på mig ett par lila galonkängor? vad har du fått för uppfattning om mig egentligen?

.

A:OKEJ?! SOOORRRY Då Ma'm. just ja....

.

F:okej bra, bara så vi är på samma sida du och jag

.

A:du går ju på wargen... förändringen börjar sakta men säkert ta form...

.

F:vilken förändring menar du då? om du tyder på att jag sakta förvandlas till en wargen-"kolla-på-mig-jag-går-ekonomi-/-natur"-bratt... så måste jag motsäga dig och påstå att jag snarare går mot det mer orginella stuket

.

A:det är vad som säger... det är vad ALLA säger i början.. vi ska se när jag kommer hem från hawaii hur föränringen har genomförts och du har bekomitt en brat utan dess like.. du kommer nog att vara värst av dom alla eftersom du själv inte kommer inse att du är en brat så därför kommer du köra med alla dina kompisar som du tycker har blivit bratar och fjortisar för att du tycker att dom har så dålig självdisciplin för att dom inte kunde motstå frestelsen att förvandlas och därför placerar du dig själv högre upp i hierarkin och därmed blir du den största brat-fjortisen på skolan som blir ut tittad av alla och dina kompisar är bara din vän för att få gå bakom dig och hålla dina grejer... för att dom inte vågar motsätta sig din makt över bratskolan! HA!"

.

F:det tog dig då en faslans tid att svara. hmm... intressant teori du har där. fast å andra sidan har jag aldrig sett mig själv som ledartypen. antar att det enda vi kan göra är att motvilligt vänta och se vad framtiden har att erbjuda, på gott och ont

.

A: nu avslutar vi denna konversation..

.

F: nu var det nära att mitt tangenbord fylldes med tandkräm. tack och hej, kära syster, leverpastej

.

A:efter denna långa diskussion så har jag iaf kommit fram till att de första skorna va finarer. finare!, FINARE FINARE! dom frösta va FINARE

.

F:ja, om man inte överväger den vita kanter på de svarta kängorna som sug att vara lite spännande av sitt slag jag håller med dig, det har till och med gått så långt att jag ej längre klarar av att stava korrekt

.

A:det är ju en intressant synvinkel på det hela... frågan du måste ställa dig själv är om du vågar ta den risken att vara lite spännande eller om du ska ta det säkra före det osäkra och ta de hel svarta.. bara du själv har svaret på denna filosofiska fråga.

.

F:det har du alldeles rätt i, du är kanske trots allt inte så mindre intelligent som jag anade i mossorna... ska ta och överväga detta nedtungade beslut. kan nu meddela att jag har borstat min nedre tandrad i ca 5 min, vilket motsvarar ca 100 fram-och-tillbaka-dragningar. om du ursäkar mig... nu måste jag påbörja läsningen av denna kväll fortfarande orörda bok som är skriven på engelska av Nick Hornby, om du har någon aning om vem det är? Nej, såklart inte, dumt av mig att förvänta mig något sådant av din lilla hjärna som numera bara är fylld av låttexter och trafikregler.

.

Om det nu mot förmodan är någon människa med så lite till liv att dom faktiskt har läst det här inlägget, möjligtvis min syster som varit tvungen att läsa det igen eller ida (förlåt ida att jag har sånna nedlåtande tankar om ditt inte-liv, men du hade åtminstonde det så länge vi umgicks, fast det kanske var mitt fel) men i allafall så kan jag ju lägga upp en bild på vilka skor som skapade denna diskussion.

.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA

2011-11-09 @ 21:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0